måndag 30 juli 2012

Bröllopstårta i vitt och rosa

På lördag var vi bjudna till bröllop, Jag gjorde tårtan med hjälp av min svägerska.
Det är alltid spännande att göra en bröllopstårta, brudparet gav mig en egenritad skiss. Jag hoppas att de blev nöjda med resultatet! :)
Sommar och tårtor passar inte ihop, även fast det inte var så varmt ute så blir sp och marsipan fort "svettig". Vi täckte tårtan samma dag som den skulle ätas för att inte riskera att den skulle bli helt fuktig. Jag tyckte att den klarade sig bra!




Tårtans innehåll: ljusa bottnar, hallonmousse, hallonsylt och glasskräm.
Spacklad med smörkräm
Täckt och dekorerad med sockerpasta



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gör man så där fina rosor?:)

Annika sa...

Tack! :)
Jaadu, jag här ju övat ganska länge och man blir bättre efter ett antal rosor :)

Sanne sa...

Vi blev supernöjda med tårtan!! Alla tyckte den var så himla god! Syrran tog med sig det som blev över till jobbet och den hade tydligen blivit godare för varje dag som gick!