söndag 29 januari 2012

Skalman tårta

Igår hade Leo 5 års kalas, Han (och kanske hans mamma) önskade sig något ur bamse. Jag fick fria händer, hans favorit är skalman så jag gjorde mitt bästa för att få till de :) Det var jätte svårt att få till skalmans ansikte men hoppas iallafall att Leo blev nöjd! :)
Här kommer bilder.

Skalman i sin skottkärra, i famnen håller han sin mat- och sov klocka.


Tårtan var fylld med: ljusa bottnar, glasskräm och dumlefluff.
Spacklad med grädde och täckt med marsipan.
Dekorationer i sp.


Grattis Leo på 5 års dagen! :)

Hoppas att ni har haft en trevlig helg!
Det har iallafall jag, vi har haft min storasyster med familj här en vecka så vi har haft fullt upp :)
Ha en bra vecka!

//Annika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, den blev Leo säkert jätteglad åt, vilken fin tårta!

Anonym sa...

Hur gör du glasskrämen? :)

Annika sa...

Hälften grädde och hälften marsan/vaniljkräm :-)