torsdag 9 februari 2012

Söta cakepops :)

De här är supergoda! och fina att ha till kalas :)

Jag  har ingen cakepops ställning så jag fick fixa en själv ;)
Lite snett blev de..



Så här gjorde jag mina cakepops:

Jag bakade en chokladsockerkaka och smulade ner den i en bunke.
Sen vispade jag ihop mjölkchokladfrosting och la i en klick i smulorna och rörde om med elvisp (med degkrokarna). Sen var det bara att rulla små bollar!
In i frysen en stund, jag tog ut dem och tryckte in pinnar i bollarna, och så in i frysen igen. De är bra om de är kalla när man doppar dem så stelnar det snabbare.
Jag smälte candy melts i micron, tog ut cakepopsen från frysen och doppade dem. Till sist så dekorerade jag dem med söta små stjärnströssel.
Garanterat uppskattat av barn! (och vuxna) ;)


//Annika

Inga kommentarer: