onsdag 25 april 2012

Hello Kitty tårta

Jag gjorde en tårta förra veckan, men jag har inte haft tid att lägga in den på bloggen.. Men nu kommer den iallafall :)
Wilmas mamma ville ha en ägg- och mjölkfri tårta, det är alltid lite spännande att göra en "allergitårta". Jag lusläser alltid innehållet i alla ingredienser, för att vara säker på att ingredienserna inte innehåller de ämnerna.
Nu har jag modellerat min första hello kitty, och kul var det. De var inte så svårt som jag hade tänkt mig men alltid finns de nåt man vill förbättra till nästa gång. :)




Jag penslade pärlbanden och blommorna med ätbart glitter

Tårtan innehöll: ägg- och mjölkfri tårtbotten, kokmarsan, soyagrädde,
jordgubbar och jordgubbssylt.
Spacklad med mjölkfri smörkräm.
Täckt med marsipan och dekorationer i sp

Inga kommentarer: