lördag 9 juni 2012

Kaffekakor

Idag blev det enkla och goda kaffekakor bakade efter en loppis runda. Fyndade inte så mycket, men två böcker till barnen hittade jag iallafall. Behöver byta ut de gamla och trasiga som de har :)
De här kakorna har få ingredienser och går väldigt fört att röra ihop, jag tror att receptet kommer från min fammo.. är inte helt säker men jag har för mig det :)


GODA KAFFEKAKOR

200 g smör
2 dl socker
2ägg
ca 7 dl vetemjöl
3tsk bakpulver

Blanda ihop smör och socker i en matberedare (eller för hand)
Tillsätt äggen och sist mjölet blandat med bakpulver.
Rulla till små bollar och lägg på lite pärlsocker. Grädda i 200 grader mitt
i ugnen ca 10 minuter.




Så här ser se färdiga kakorna ut!
Gott att ta en kaka till kaffet
(kanske inte till varje kaffekopp om man är en stordrickare) ;)


1 kommentar:

Mina 57 sa...

Äntligen hittade jag detta recept😊.
Min svärmor gjorde sådana .
Tackar sååå mycket Annika